07 czerwca 2007

NetSprint zainteresował się Wikinews; kolej na Wikisłownik?

Wikinews odniosło ostatnio niemały sukces - wyszukiwarka NetSprint dodała nasz siostrzany projekt jako źródło informacji. Kto wie, może artykuł z Wikinews pojawi się kiedyś na stronie głównej tamtejszego przeglądu wiadomości?

Postanowiłem skorzystać z okazji i zasugerowałem przedstawicielowi NetSprinta przyjrzenie się również Wikisłownikowi. Wyszukiwarka ma bowiem usługę słownika a oprócz tego potrzebuje list synonimów, które obecnie bierze z Wikipedii (a konkretnie ze stron ujednoznaczniających), co nie zawsze jest łatwe w realizacji i dokładne. W odpowiedzi dostałem, że co prawda niczego nie mogą obiecać, ale zastanowią się. Całość dyskusji na Wikiliście.

Ja trzymam kciuki i liczę, że Wikisłownik stanie się w końcu mainstreamowym serwisem.

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Ja też uważam, że tak się stanie i nawet mogę powiedzieć dla kogo: dla tłumaczy, którym nie wystarcza prosta lista odpowiedników słów, jak to jest w tradycyjnych słownikach, nawet elektronicznych, i chcą się zorientować z kontekstu co to znaczy i w jakich zestawieniach można zastosować (kolokacje). Mówię z własnego doświadczenia, bo nieraz Onetowy słownik zostawia mnie daleko w lesie.